Toegankelijk parkeren met minimale overlast

  


  

NIET ZO:

(aan beide kanten, maar inefficiënt)

MAAR ZO:

(liefst aan één kant: veiliger)


Zoveel mogelijk ondergronds & achter de muur
Liever niet op doorgaande wegen
Liever schuin & haaks dan parallel
  • Efficiëntere ruimtebenutting
  • Indien aan één kant: veiliger voor spelende kinderen (bestuurders kunnen geen 2 kanten scannen)
  • Veiliger voor langskomende fietsers (openslaande deuren)
  • Minder risico op klemgezet worden & asociaal parkeren (te ruim neerzetten)
  • Maar niet te krap (voor brede auto’s, coupédeuren, mindervaliden etc.)
Geen fietsenrekken vlak naast parkeerplaats
Reële parkeertarieven & klantvriendelijke betaalmogelijkheden
  • Werkelijk schaarse parkeerruimte mag (duur) geprijsd worden
  • Maar schaarste moet niet kunstmatig gecreëerd worden (door parkeerruimte weg te halen)
  • Verschillende betaalmogelijkheden (pin, chip, sms, contant, etc)
  • Opbrengst niet naar de gemeente, maar naar nationale pot met speciaal algemeen doel
Geen wielklemmen
  • Want disproportioneel en onnodig (parkeerbelasting is toch al direct invorderbaar)
  • Ongastvrij tegenover toeristen (onze gasten!)
Geen limiet bij nieuwbouw
  • Geen maximum aan toegestaan aantal parkeerplaatsen per pand, per werkplaats, etc.